تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد
سرخط خبرها

شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره خود را به شدت نیازمند به رسانه می‌داند | کرایه سرویس مدارس سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠٣ در مشهد و تبادکان تعیین شد

  • کد خبر: ۱۷۸۳۵۴
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
  • ۱
شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره خود را به شدت نیازمند به رسانه می‌داند | کرایه سرویس مدارس سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠٣ در مشهد و تبادکان تعیین شد
رئیس شورای شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره خود را به شدت نیازمند به رسانه می‌داند و رویکرد مدیریت شهری پاسخگویی به رسانه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه و تبریک روز خبرنگار، اظهارکرد: به همین مناسبت بازدیدی هم از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها داشتیم که فرصتی شد تا با سختی و اهمیت کار عرصه خبرنگاری، اطلاع‌رسانی و مسئولیت اجتماعی خبرنگاران آشنا شویم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه را «راویان شهر» می‌دانیم، گفت: در عصر امروز، رسانه و خبر به یک جزء جدایی‌ناپذیر زندگی شخصی و اجتماعی ما تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: آنچه مسلم بوده این است که توسعه همه‌جانبه را باید در نظرگرفتن تلفیق دو عنصر بسیار مهم «هنر» و «رسانه» دنبال کرد؛ از این طریق باید آگاهی عمومی را ارتقا بخشید و توجه ویژه‌ای به حوزه «سواد رسانه‌ای» داشت.

موحدیان با تاکید بر اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره خود را به شدت نیازمند به رسانه می‌داند، تصریح کرد: ما به این ظرفیت ارزشمند و برخوردار از جایگاه رفیع، باورمند هستیم و رویکرد مدیریت شهری پاسخگویی به رسانه است.

وی گفت: از نقد‌های سازنده که منتج به امید و آگاهی به مردم شود، استقبال می‌کنیم؛ امیدواریم عموم خبرنگاران و اصحاب رسانه، به ویژه خبرنگاران حوزه مدیریت شهری یار و یاور ما باشند.

۱۸ مردادماه، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه به آن اشاره نمود و تصریح کرد: جهاد در راه خدا، وسیله عزت است؛ شهدای مدافع حرم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به سه دلیل از ارزش و فضیلت بسیاری برخوردار هستند، یکی از این سه ارزش این است که آنان از حریم اهل بیت (ع) در عراق و سوریه به دفاع می‌پردازند، دیگری این است که آنان با دشمن در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی پیکار می‌کنند و امتیاز و ارزش سوم در این است که این شهدا در غربت به شهادت رسیده‌اند.

موحدیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از برخی شهدای مدافع حرم مشهدی همچون رضا سنجرانی، حسین هریری، حسن قاسمی دانا، مرتضی عطایی، شهیدان مجتبی و مصطفی عارفی، حسین محرابی، جواد کوهساری، مجتبی بختی، جواد محمدی مفرد و جواد جهانی نیز یاد کرد.

وی در ادامه به افتخارآفرینی تعدادی از کارکنان مجموعه «شهرآرا» در بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران نیز اشاره داشت.

 تا چند سال دیگر بافت فرسوده شهر مشهد به ۵۰ درصد می‌رسد

همچنین در این جلسه خلیل موحدی محصل، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در تذکری خطاب به شهردار اظهار کرد: ما دستورالعملی برای احیای بافت‌های فرسوده داریم که یکی از موارد آن مستحکم‌سازی است. گزارش‌های مختلفی وجود دارد که مناطق برای مستحکم‌سازی مشکل ایحاد می‌کنند. این مساله حتما باید تذکر داده شود.

وی افزود: بسیاری از مردم حاضر هستند با هزینه کمی خانه خود را مستحکم کنند، بنابراین شهرداری‌ها نباید مانع این موضوع شوند. تا چند سال دیگر بافت فرسوده شهر مشهد به ۵۰ درصد می‌رسد که اکثر آن در مناطق محروم بوده و این فاجعه است. باید بسترسازی کنیم تا مردم با هزینه کمی مستحکم‌سازی کنند. 

در ادامه حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری اظهار کرد: تعداد زیادی از تماس‌های شهروندان با ۱۳۷ به دلیل نحوه برخورد با متخلفان ساخت‌وسازها، اعمال سلیقه‌های متفاوت در نحوه اجرا و اعمال قانون پاسخگویی ناظرین و ضابطین در حوزه نظارت بر ساخت‌وساز‌ها در شهرداری است که حتی اثرگذاری پلمب و ملک‌های فاقد مجوز در حال بی‌اثر شدن است.

وی ادامه داد: ضمن تذکر به شهرداری درخواست دارم پیگیری لازم در خصوص نظارت بهتر، دقیق‌تر و موثرتر بر وضعیت حوزه نظارت بر ساخت‌وساز‌ها در شهرداری اقدام کنند. ساخت‌و‌ساز‌ها با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بدون اخذ مجوز‌های لازم و قانونی، بدون نظارت فنی و مهندسی و بدون داشتن ضوابط ایمنی لازم شبانه و در ساعات خاص در حال ساخت‌وساز است.

کریمدادی اضافه کرد: نحوه نظارت و اعمال قانون در این ساخت‌وساز‌ها نیاز به بررسی و نظارت مطلوب‌تری دارد و شهردار باید به واحد‌های نظارتی در مجموعه شهرداری ابلاغ کند که نظارتی بهتر و موثرتر انجام شود یا به صورت حاکمیتی اداره کنند. همچنین باید نسبت به پاسخگویی مناسب به تماس‌های شهروندان رسیدگی شود.

لایحه دو فوریتی تعیین ذیحساب اول معاونت اقتصادی تصویب شد 

در راستای اجرای تبصره ۲۷ مصوبه شماره ۳/۹۱/۶۰۱۴/ش مورخ ۹۱/۱۲/۲۲ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با عنایت به انتصاب آقای محمد هادی محمدی مقدم به عنوان معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد مقدس تعیین نامبرده به عنوان عامل ذیحساب اول، ویژه حوزه معاونت اقتصادی برای عضویت در کمیسیون عالی معاملات و کمیسیون‌های مندرج در آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری به صورت مستقل مورد موافقت قرار گرفت.

کرایه سرویس مدارس سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠٣ در مشهد و تبادکان تعیین شد

لایحه نرخ حمل و نقل دانش آموزی در سال تحصیلی ١٤٠٢-١٤٠٣ تصویب شد.

در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس ابلاغی وزارت کشور نرخ کرایه خالص راننده سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر براساس مسافت برای خودرو پراید و مشابه از ٣ میلیون و ۶۵۵ هزار و ٨٧٢ تا ٨ میلیون و ٨٣٩ هزار و ۶٣٨ ریال، سمند و مشابه از ۴ میلیون و ٣٣١ هزار و ٣٢٧ ریال تا ١٠ میلیون و ٧١۴ هزار و ٣٨ ریال، برای ون ٣ میلیون و ١١٣ هزار و ۵۴١ ریال تا ٧ میلیون و ٣٧۴هزار و ٨٠٠ ریال، برای مینی‌بوس و اتوبوس از ٢ میلیون و ٩۶۵ هزار و ٩٧٧ ریال تا ۶ میلیون و ٣٩١ هزار و ۴٣ ریال است.

شرکت‌های مجری می‌بایست خودرو‌های سرویس مدارس را به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش آموزان از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری بررسی و کنترل کنند.

نرخ سرویس مدارس استثنائی با افزایش ضریب ۳۰ درصد به ماخذ نرخ مصوب محاسبه و پرداخت هزینه مذکور برای دانش آموزان استثناتی نیازمند، وفق مصوبه ۶/۱۴۰۱/۲۶۶۳۱/ش مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ است.

لایحه اقاله قرارداد سرمایه گذاری گذر فرهنگی گلستان تصویب شد

به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با عنایت به تغییر رویکرد فرهنگی مدیریت شهری در خصوص گذر فرهنگی گلستان و در راستای حل و فصل موضوع بدون مراجعه به محاکم قضایی و یا غیر قضایی نسبت به اقاله قرارداد سرمایه گذاری گذر فرهنگی گلستان با اسقاط حق هرگونه ادعا در خصوص قرارداد مذکور از سوی طرفین اقدام کند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
0
0
باسلام
در رابطه با کرایه سرویس های مدرسه خواستم بگم آقایونی که چنین تصمیمی می گیرند آیا در جریان حقوق پدرو مادری که کارگر و کارمند هستن و با این اجاره خونه های بالا هم هستند ، چرا چیزی رو تصویب می کنن که اصلا با اوضاع احوال مردم سازگار و منطقی نیست ، من به نوبه ی خودم این نظر رو با خون دل دارم مینویسم ، از مسئولین تقاضا دارم در رابطه با کرایه سرویس عا تجدیدنظر کنند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->